Wah!!!Follower dah 200. Tak sangka ada jugak orang yang sudi follow blog aku yang simple ni. Thanks weh!!..Mana follower yang aku tak follow balik tu, please tinggalkan link korang kat komen. Kotak shoutbox aku untuk chatting dengan kawan-kawan blogging je. Terima kasih banyak-banyak sebab sudi follow this blog.
Sebenarnya entri kali ni, aku nak update semalam. Tapi, disebabkan baru datang mood untuk menulis pagi tadi, aku update entri yang sepatutnya diupdate semalam hari ni. Pengalaman 'annoying' kat kedai makan bumiputera 3 stars. Just nak share supaya readers-readers yang ada takkan rasa macam aku rasa.
Cerita ni bermula bila aku ditugaskan oleh encik abah and puan emak untuk menghantar adik aku pulang ke Shah Alam. Dia kena buat intersessi (short course). Kalau tak, tak boleh grade on time. And kebetulan pulak, hari tu my best buddy konvokesyen di UiTM. So, aku and cik awek amek kesempatan untuk gathering dengan kawan-kawan rapat aku ni.. Maklumlah, dah berapa bulan masing-masing sibuk dengan urusan peribadi. Waktu-waktu macam ni lah baru ada peluang berkumpul ramai-ramai.
Jadi dipendekkan cerita lepas my frenz ni keluar dari dewan konvokeseyen tu, and dah tangkap gambar sekeping dua, kami semua sepakat untuk lepak minum-minum petang sambil berborak-borak kosong. And setelah hampir setengah jam aku ngan cik awek berpusing kat seksyen 7 tu, kawan-kawan aku decide nak lepak kat satu restoran arab 3 bintang milik orang melayu yang diberi nama Fried Chicken House.
Kenapa aku cakap 3 BINTANG?? harga makanan kat situ,boleh tahan mahal macam makan kat PAPARICH. Aku bukan nak komplen pasal rega makanan tu tapi pasal layanan yang kitorang terima hari tu.. Layanan yang aku dan kawan-kawan aku terima hari tu, boleh dikatakan setengah star pun tak sampai. Tahap restoran ni, boleh dikatakan takde rating langsung. Pada aku, aku tak kisah keluarkan rega yang mahal asalkan makanan and servis yang aku terima berpadanan dengan harga yang aku bayar.
******
1st sekali, kawan aku Haziq, Ketong and Azie order makanan. Langsung tak sampai. Dekat 1 jam setengah tunggu, tapi, langsung tak sampai. Member-member laen dah habes makan, baru manager dia datang tanya ada order tak sampai lagi ke? Padahal, kat dalam kedai tu, langsung takde customer. (ada lar sorang, tu pun pakcik 50an and bini dia ngah makan dinner kot). Last-last, oleh sebab kemarahan melampau, Haziq trus cancel itu order.2ndly, layanan staff. Muka langsung tak reti nak senyum. Budget bagus sangat. Weh!!..Ingat bagus sangat ke wat muka ketat mintak penumbuk. Kitorang customer kot. At least, senyum lar masa nak amek order and masa nak bayar. Sampai member aku si Melah ni hilang sabar, dia mintak pekerja staff tu senyum sket...Tu takpe lagi, time member aku si Haziq nak bayar, boleh pulak ditinggikan suara mintak diulang sampai 3 kali. Aku rasa, Haziq tu, dah cakap dengan terang dan nyata tanpa dengung. Jelas kot. Tu pun tak paham bahasa?? Kalau tanye dengan elok takpe, ni nak marah-marah pulak.
Last sekali, perangai staff. Aku tak tau kenapa pekerja-pekerja kat situ begitu tak beretika sekali. Aku rasa bos diorang ni, tak pernah hantar diorang ni pergi kursus makanan kot. (meybi la) Time masa Haziq nak pegi cancelkan makanan dia yang tak sampai tu, pekerja dia boleh bantai berborak kat dapur. And after member aku si Melah mintak pekerja sorang ni senyum, boleh pulak nak amek nombor plate motor. Hahaha.. Sungguh tak matang. Agaknya, kalau dia jumpa tengah jalan, nak tahan kot.
Tapi, ada satu je kelebihan dia, Manager restoran kedai ni bagus. Aku rasa, kalau manager dia tak keluar settlekan keadaan hari tu, memang aku ngan member-member aku ni dah bakar kot kedai dia. "Kita Bakor Je!!!". Manager dia belanja si Haziq ni atas dasar order tak sampai. So, hari tu, kami semua jeles sebab Haziq dapat air percuma. Siot!!..
Kalau korang pernah makan kat tempat laen, aku tak tau lah. Tapi, cawangan kat Seksyen 7 Shah Alam ni memang boleh dikategorikan sangat teruk layanan staff dia. Aku harap, if ada reader-readers aku yang ada kaitan dengan kedai tu, bolehlah amek tindakan. Takpun mana-mana readers yang pernah rasa pengalaman macam aku, boleh lah share kat komen erh??
Dah lewat..Aku nak tidor..Selamat Malam semua..Sweet Dreams.
Congrats Mok ! :)
ReplyDeletesabar ye..pangai org kn mcm2..huhu
ReplyDeletecongrats convo! :)
ReplyDeletekalau service restoran mcm tu lah, rasanya x lama lg tutup kedai tu..
@Belog MTT MTT dah salah ni...bukan mok lar yang konvo..kawan mok..:)
ReplyDelete@cikida iyer..tu yang bersabar tue... sabar tu separuh dari iman kan??kan?
ReplyDelete@sweetandspicy owh...bukan mok yang konvo, my frenz yang konvo..erm..tu lar.. tunggu gulung tikar je kedai tu..comform..
ReplyDeletetak nak bagi je pelempang orng tu..keh keh ..
ReplyDeletemas caranya supaya artikel kita nggak bisa diblok oleh orang lain gimana ???
ReplyDeleteterima kasih sebelumnya and congrat...
hehehe
follow kamu, ditunggu follow back nya
ReplyDeletetahniah..folow back
ReplyDeletehehehe... sis mcD dengan secret recipe's pun lebih kurang... alhamdulillah tk pecah kek tu dia hentaknya.. pastu blah macam tu jer.. takda thanx ke apa ke.. kite plak yang terkebil-kebil
ReplyDeletesumpah aku xkn pg kedai tu lg mok...PANGKAH SAMPAI MATI!!!!
ReplyDeletefuyooooooooooooooooo...dah ramai follower siottttt
ReplyDelete